HomeNieuwsVerkeer en VervoerKlachten over busvervoer? Meld ze bij EBS

Klachten over busvervoer? Meld ze bij EBS

 

Heeft u een klacht over het nieuwe busvervoer in Purmerend en de regio Waterland? Meldt dit dan bij EBS, via de website of via telefoonnummer: 0800-0327.

Per 11 december 2011 heeft busmaatschappij EBS het busvervoer in de regio Waterland overgenomen van Arriva. EBS had flink te kampen met opstartproblemen en kinderziektes.

Minder zitplaatsen

In de eerste week dat busvervoerder EBS is gaan rijden in Waterland, heeft ook de Stadspartij een hoop klachten binnengekregen van reizigers. Zo zouden er door de vermindering van het aantal gelede bussen minder zitplaatsen zijn, zodat reizigers vaak moeten staan in de bus. Ook zou in enkele bussen de verwarming niet goed werken en zijn de kaartlezers minder gebruiksvriendelijk omdat je geen pieptoon meer hoort.

Zitgedeelte

Verder vinden reizigers het zitgedeelte van de stoel te kort. Ook zouden een aantal reizigers zich storen aan de stem die elke halte omroept. De haltes die omgeroepen worden zouden zelfs op straat te horen zijn.

Klachten bij EBS

De Stadspartij adviseert alle reizigers met klachten zich te melden bij EBS. Dit kan via de website of via telefoonnummer: 0800-0327. Ook kunnen klachten neergelegd worden bij de opdrachtgever van het busvervoer in Waterland, de Stadsregio Amsterdam. Ook dit kan via de website van de Stadsregio.

 

Verkeer en Vervoer artikelen