De samenwerkende overheden in de Metropoolregio Amsterdam (MRA) zetten in op spreiding van toeristen en bezoekers over de gehele regio. Het programma Amsterdam Bezoeken Holland Zien (ABHZ) speelt hier al 12 jaar een rol in en resulteert in steeds meer bezoekers aan Amsterdam die ook de regio bezoeken.
Deze week zijn themaboeken gepresenteerd van het programma ABHZ. Hierin staan authentieke verhaallijnen voor de internationale bezoekers over zes themagebieden. De themaboeken zijn bedoeld als startpunt voor verhalen over deze gebieden. Betrokken partijen in de MRA gebruiken deze als basis voor hun marketing en communicatie.
Bezoekers door de regio gidsen
Een doel van ABHZ is om de doelgroep aan de hand van de themagebieden door de regio te gidsen. De themagebieden zijn Amsterdam Beach, Authentic Haarlem, Castles & Gardens, Flowers of Amsterdam, Old Holland en New Land. De in de afgelopen jaren opgebouwde bekendheid van de themagebieden bij de internationale bezoekers heeft bijgedragen aan het succes van ABHZ.
Ook heeft amsterdam&partners, het voormalige Amsterdam Marketing, de Amsterdam Area Guide weer uitgebracht, met daarin veel informatie over interessante bestemmingen in de gehele MRA.
De publicaties maken deel uit van een breed pakket aan maatregelen voor toerisme en recreatie in de regio, zoals verwoord in de Strategische Agenda Toerisme in de MRA 2025. Na de zomer komt de MRA met een actuele uitvoeringsstrategie, met daarin ook een aangescherpte promotie- en marketingaanpak.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.Ok